Publicerat 21 augusti 2007

Utställning i Norrköping


Skapad av Smultronblommans kennel tis, augusti 21, 2007 18:25:07

I lördags åkte jag, matte och gammelmatte Helena iväg till Norrköping för att jag skulle få delta i min femte utställning. Utställningar är väldigt roliga men det finns en nackdel, man måste gå upp jättetidigt. Redan klockan sex på morgonen knuffade Marie-Helene på mig och sa att vi skulle gå ut. Fattar hon inte att jag vill sova till minst klockan tio?

Till slut kom vi i alla fall fram till utställningen och där var det hundar och människor överallt. Vi fick sitta och vänta jättelänge innan domaren äntligen ropade in oss i ringen. Jag och matte Marie-Helene skötte oss jättebra men trots det räckte det inte riktigt ända fram för att bli bäst i ras (BIR). Men inte var vi ledsna för det. Vi hade fått hederspris och jättefin kritik. Så här skrev domaren om mig: "Bra storlek, utmärkt välbyggd, vackert huvud och uttryck, snygg hals, står bra på sina ben, fult buren svans, alltför högt." Domaren fattatde inte att jag hade svansen högt upp för att jag var så glad över att äntligen få visa upp mig. Senare åkte vi hem efter en väldigt rolig och lyckad dag i Norrköping. Nu ser jag fram emot nästa utställning även om det innebär att jag måste gå upp tidigt igen

Kram på er alla

Hälsar Nova


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0