Långhårig nr 2


Det kom en ny kille och hälsade på, nämligen Totte 9 månader. Han skulle trimmas för första gången och jag hade förberett mig på en trotsig tonåring. Jag laddade med gott om tid massor av tålamod och positiva tankar.


Det visade sig att Totte var en mycket lugn och tålmodig kille som fann sig i allt bestyr som en trimning innebär. Han var inte ens rädd för trimmaskinen som surrade ända in i örat. Han bara tittade lite undrande men accepterade hela behandlingen med bravur!! Heja Totte.


Phoebe var jättebusig och undrade med jämna mellanrum om de inte skulle kunna leka?


Och äntligen så var det dags för lek. JIPPI!!!


Nu har jag dig allt.


Totte och Phoebe hade jättekul både inne och ute i snön, innan Tottes matte kom och hämtade honom.


Totte har fort farande sin valppäls som sitter kvar så det blir nog ett nytt besök om ett tag när den börjar att lossna.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0