Hej vad det går!


I helgen var vi på agilitykurs på vår hemmaklubb i Strängnäs. Annica Aller, som är en superduktig agilityinstruktör, körde hårt med oss både lördag och söndag. Här är det Zacco (Smultronblommans Piff) och Ulrika, min kära granne och vän som är i farten över ett hopphinder.


Tindra tycker att agility är hur roligt som helst. Hon flyger över hindren i full fart. Men det märks att hon fortfarande är orutinerad, hon behöver ha mig nära att visa vägen hela tiden annars blir hon osäker och tappar fart. Så för mig gäller det att springa på och vara så tydlig som möjligt för att Tindra ska känna sig säker och våga satsa.


Hej och hå vad det går ner för gungan. Balanshindren är Tindras favoriter, där lägger hon i en extra växel.


Vi hade två fantasiska dagar med strålande sol, ett underbart väder. Tindra utvecklades jättemycket och fick beröm av Annica och jag lärde mig mycket om hur jag ska "handla"(hur man visar hunden) Tindra på bästa sätt. Marie-Helene hade oturen att bli jätteförkyld. Hon kämpade på med Jessie på lördagen, men stannade hemma nästa dag för att vila. Nu är ju säsongen slut så vi har vinterträning i ett ridhus och satsar friskt till våren igen då även Nova kommer att vara med i gänget.

Kommentarer
Postat av: Ing-Marie Kujansuu

Vad härligt det ser ut man ser riktigt hur roligt Tindra tycker att det är. Bra för mattes "flås" också.



Kram

2010-10-21 @ 13:35:46

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0